söndag 3 maj 2015

Dalai Lama och syskonkärlek

Dalai Lama lär ha sagt:

Om du talar, så upprepar du bara det du redan vet. Om du lyssnar har du möjlighet att lära dig något du inte vet.

Jag tycker det är så rätt - så bra. Så idag har jag lyssnat. Vad har jag hört?
  • Michael Jordans skor har sålts för en rekordsumma – 610 000 SEK.
  • Tallbarrsvatten och björksav som säljs som pollenallergibotemedel sågas av läkare.
  • Om jag klickar ”här” så får jag veta hur jag får slimmade armmuskler (innan sommaren).
  • Kylig maj hotar jordgubbarna.
  • Ryan Air glömde toapapper – passagerare fick hålla sig.
  • Mer bajsbakterier i skägg än i toaletter.

Snälla Dalai Lama – jag tror jag köper öronproppar. Men innan dess, så lyssnar jag intensivt inåt vardagsrummet. 

Där sitter mina två äldsta barn och tittar på TV tillsammans.
Utan att gräla. De låter tvärtemot samspråkiga.

OK, D’a Lama – jag ger lyssnandet en chans.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar