lördag 7 juli 2012

Semester-inaktivitet

Semesterkänsla, trots att det är först på måndag det händer.
Nå, det ser i alla fall ut som semester är hemma redan. Jag har rört upp allt tänkbart damm.

Mitt på köksgolvet står en strykbräda oanvänd. Jag hade tänkt använda den idag, men så kom något av mina andra projekt och påkallade uppmärksamhet.

Bredvid står en öppen flyttkartong, på väg att fyllas med sån’t som ska upp på vinden för att inte störa Feng Shui.

Oj, hoppsan - där ligger ett vattenpass och i vardagsrummet en skruvdragare.

I hallen kryssar jag elegant förbi högen med vinterns plädar och filtar som ska tvättas och hängas ut i den ljumma sommarbrisen – om inte regnet kommer just då.

I mitt sovrum har jag just avslutat den inledande fasen i Operation Kasta Gamla Papper Och Oanvänd Elektronik, vilket gör att jag nog inte kan använda sängen på ett tag utan får sova på soffan.

Men det gör inget. Nu är det så sent att det är dags för att gå och fråga ungarna vad det blir för mat. När de har bestämt sig och irriterat sätter igång med tillverkningen – ja, då är det bäst att bara hålla sig undan tills det är klart. Jag tar nog ett glas vitt och går ut och sätter mig på altanen och väntar.

Jag trivs fantastiskt bra med att vara ledig. Det kan jag lätt vänja mig vid.

1 kommentar: