lördag 30 juni 2012

T.G.I.F.

Lunchen med kamrat R gav mig så mycket att tänka på, så mycket att vara tacksam över och så mycket kärlek. Om man inte har en R i sitt liv - då är man fattig.

Vi kom överens om att "Livet" har en obändig vilja att erbjuda tillfällen till omorientering och utveckling. Närhelst man tror att man "vet" och är "klar" så kommer en backhand och puttar en tillbaka till (det man tror är) ruta 0.

Men det är det inte. Det är "ruta Tänk Igen". Vem annars än Livet skulle vara så ihärdig, inte ge upp på en, bara tänka: "Det kommer att gå hem!"?

I kväll kröp min yngsta ut ur rummet och delgav mig sin syn på livet. Vi pratade 2 timmar om sex, närhet, kamratskap och gemenskap. Jag känner mig fullproppad av visdom, klokskap och ödmjukhet.


Som avslutning - efter en livgivande och glädjefull parallellkonversation med Jordförbättraren - lyssnar jag på den blivande musikläraren som övar på "madame Rönisch", sittande på den nya pallen, och jag fylls av kärlek till alla mina barn och till mina vänner och till livet.

Vilket sätt att starta helgen på.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar