lördag 19 september 2015

Aldrig mer

Tänk att jag aldrig mer ska;
  • kyssa en man
  • dansa barfota i daggvått sommarmorgongräs
  • välja väg impulsivt; åt höger om det lockar, åt vänster om det känns rätt
  • följa doften av rödvin till en nattlig filosofisk diskussion runt ett illa avtorkat köksbord; med människor jag aldrig träffat förr
  • följa doften av couscous till en bakgårdsrestaurang i arabiska kvarteren i Paris för att möta kulturer jag aldrig hört talas om
  • diskutera västerländsk litteratur med Madhab i Katmandu Bookshop
  • få omvärdera mitt liv på grund av att en Kalashnikov AK 47 kyler pannan  på gränsen mellan Marocko och Algeriet
  • få se min bror – aldrig mer dansa med min bror
  • få prata med min far; min mor – aldrig höra deras röst
  • få prata med min man; mina barns far – aldrig ringa och säga att han borde skärpa sig – ta ansvar för vår relation, bli en lyhörd man (bläh...)
  • vakna utmattad av den särskilt utvalda mannens kärlek
  • vakna av ett barns gråt efter bröstet
  • vakna bakfull i ett varmfuktigt tält på en festivalplats
  • åka i en okänd bil med okända människor mot okänd destination
  • känna förväntan på grund av oerfarenhet i mötet med gränslösa män
  • känna livskraften i en dödlig färd över Himalaya
  • luras av en skräddare i Patan
  • spela Luffarschack med flyktingarna i Jawalakehl
  • bada en tvåårig dotter i ”Skönheten och odjuret”-badskum

Det är väl bara att gilla läget....? Men nog suger det. Man får vända på det:

Tänk att jag har;
  • kysst en man
....ocså alla de andra punkterna.

Men det känns så definitivt. Vad ska jag göra nu då, när jag har gjort det här?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar