torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag med blommor

En av dessa fantastiska kvällar – döttrarna och jag.

Vi sitter vid köksbordet med varsin dator online. Jämför youtube-skämt och musik-videos. Vi skrattar och pratar i ”pausarna” om livet, om att bli vuxen. Om att veta hur man ska hantera framtiden.  Om människovärden och om hur mycket skit en människa får ta utan att förlora självrespekten.

Om varje politiker boostats vid köksbordet kanske inte vissa situationer hade uppstått….?

En annan skärtorsdagsvinkel som kommer till mig är blommor…. Nuförtiden när döttrarna och jag veckohandlar tittar numera tjejerna i hinkarna med snittblommor. ”Nya blommor, mamma?” Då blir jag glad.

Något annat som gör mig glad är Rackartygarna.

All sektidrott i ära – men här finns kroppens möjligheter, kroppens glädje, livets samlade avsikt i en och samma mönster/bild.
Jag vil bli fri. Kanske blir jag aldrig en Freerunner – men jag bli en i tanken. J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar